Allt från kärlek till hat♥

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Kapitel 1

Av Wilma - 30 augusti 2012 20:42

Tiffanys perspektiv.

_________________

Jag vakande av att min lillebror hoppade i min säng.

-Stick skitunge! Jag sover.

Han skrattade lite för sig själv, sen fortsatte han hoppa.

Jag gick ur sängen och in till badrummet, jag tog en snabb dusch.

När jag var klar klädde jag på mig ett rosa linne, och kollade lite igenom garderoben.

Jag hadde inte så mycket kläder, men jag fick vara nöjd.

Jag hittade ett par blåa shorts som jag fick låna av en klasskompis.

   

Sen sminkade jag mig.

-Isak, gå ner och gör frukost.

-Gör det själv!, säger Isak och gick in på sitt rum.


Jag suckade och gick ner.

Jag tog fram bröd och smör.

Sen började jag äta. Mobilen ringde och jag kollade på displayen, det var pappa.

-Hej pappa.

-Gumman, jag har beställt biljetter till dig och Isak nu.

-Okej, när ska vi åka?

-Imorgon.

Jag blev lite sur, jag ville inte åka direkt.

-Men kan inte bara Isak åka?

-Nej, jag kommer hem snart, se till att göra lite lunch klockan 1!

-Jaja, sa jag och la på.

Jag dukade undan och gick in till vardagsrummet.

Jag tog kontrollen och bläddrade igenom varenda kanal.

-Fan, inte ett jävla skit!, skrek jag.

-VA?! , skriker Isak tillbaka.

Jag skrattade och tog upp mobilen.

Jag gick in på instagram och la upp ett nytt foto.

Och så skrev jag: Kommer sakna mitt lilla hus, men imorgon flyttar jag till Hollywood.

Jag la upp bilden och la mobilen brevid mig.

 

__________________

Tråkigt kapitel, men imorgon kommer hon iallafall flytta!

Hoppas ni läser!

Kram Wilma.


 
 
Ingen bild

ella^^

1 september 2012 21:27

den var asa bra... gör ett till gör ett till gör ett till!! :) <3 <3

Wilma

1 september 2012 21:30

kommer ett alldeles snart!

 
Ingen bild

sanna

1 september 2012 21:28

jätte bra!, Men Mer Vill Jag Ha... :)

Wilma

1 september 2012 21:31

Tack ska du ha! Och mer ska du få!

 
Ingen bild

Klara

1 september 2012 21:30

fett bra Jaoo! :) :D <3 <3

Wilma

1 september 2012 21:31

tack! :)))

 
Ingen bild

fannykusin

1 september 2012 21:34

jätte bra skrivet kusin....du kan ju bli förfatare! :) <3 <3

Wilma

1 september 2012 21:37

Fanny, har du äntligen hittat hit?
Tack min fina!

 
Ingen bild

EmilCool! ;)

1 september 2012 21:36

Isak va ju fan bäst,Kan det inte hanla om han i rästen av bloogen

Wilma

1 september 2012 21:37

Haha, ja, han är cool! Tror nog inte det...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma - 1 september 2012 21:37


Tiffanys perspektiv ____________________ Vi var just nu på flygplatsen. Jag hadde tårar i ögonen när jag lämnade bilen. -Hejdå pappa, sa jag och kollade ner på mina gympadojor. Pappa kollade på mig och log. -Du kommer få det bra där, jag ...

Av Wilma - 30 augusti 2012 15:31

Tiffany är en tjej som är femton år, hon har ett syskon som heter Isak. Tiffanys föräldrar är skilda och hennes mamma bor i Hollywood med sin familj. Isak och Tiffany ska flytta till sin mamma, hemma hos Tiffanys pappa är det två sovrum, och hennes p...

Presentation


Välkommen till denna blogg, du har just klickat dig in på en intressant blogg, den här bloggen handlar om olika noveller som jag kommer skriva om.
Du får gärna kommentera och kommentera mycket om du vill ha mer kapitel, välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards